SAMBUTAN JUBLI BUAH PUKUL LIAN KE-121 TAHUN


(5hb Januari 1897-5hb Januari 2015)

Sunday, January 9, 2011

Berlatih...Berlatih...Agar Biasa & Selesa

Bismillahirahmanirahim...

Alhamdulillah syukur kehadrat Allah s.w.t bila melihat ada lagi pelatih baru yang datang ke gelanggang Kelana Jaya baru-baru ini ( Insyallah next week Sabtu ke Kapar pula).

Bagi yang baru mendaftar & berjinak-jinak dalam Lian Padukan..Tahniah kepada anda.Teringat ketika saya mula-mula mendafter & berlatih dulu..

Pelajaran yang harus diberi fokus ialah Pelampas & Jurus 1 ( Ibu)..Pelampas sebagai senaman / latih tubi pra-latihan penting untuk memberi kecergasan optimum serta ketahanan otot serta stamina semasa dalam latihan.Setiap perbuatan yang disilibuskan terdapat cerita disebaliknya..Antaranya kenapa perlu melakukan pelampas? apa faedahnya? bagaimana ia membantu pelatih untuk kekal fit semasa latihan?

Perbuatan jurus satu adalah permulaan kepada 1001 persoalan dan perbuatan..dari langkah pertama inilah menentukan siapa diri kita...dimana tahap kita bakal berada..mampukah kita berdiri..dari perbuatan ini menghasilkan keyakinan..menghadirkan ketahanan fizikal & mental serta melahirkan jati diri...

Teruskan latihan demi latihan...jangan mudah menyerah diri..jangan cepat berpuas hati..Agar biasa & selesa bila kita memerlukan.Selamat berlatih

No comments: