SAMBUTAN JUBLI BUAH PUKUL LIAN KE-125 TAHUN


( 5hb Januari 1897 - 5hb Januari 2022 )

Tuesday, July 12, 2011

LATIH TUBI : 3SOME UNO






Bismillahirahmanirahim...

Ini adalah latih tubi bercorak game yang terdapat di Shah Alam.Saya mendapat ilham semasa menjalani latihan di Kelana Jaya dibawah asuhan & didikan Dr. Din Misai.Disamping itu mengembalikan nostalgia Buah Pukul semasa Awang Daik bergabung dengan Pak Long Mohd Yassin bersayembara dengan Abdul Rahman Yunan.

Ia membabit 4 orang terdiri daripada 3 individu pelatih yang diberi tag A,B & C serta memerlukan seorang Umpire.Ia juga diadaptasi daripada sistem permainan kad permainan UNO.Pelatih akan membentuk piramid & akan diberi arahan oleh Umpire untuk bersikap Pasang.Kemudian Umpire akan tembungkan pelatih A dgn B.Mereka berdua akan 'brawling' sehingga Umpire mengarahkan A vs C atau B vs C dengan menggunakan istilah2 yang terdapat didalam permainan kad UNO seperti reverse dan forward.

Latihan ini bertujuan melatih kesiapsiagaan setiap pelatih yang terbabit.Peka kepada setiap perubahan arahan & situasi serta disamping melatih kecekapan pengunaan senjata 8 melalui jurus 1-4.

Nota : Dilarang Meniru Aksi-Aksi Ini Tanpa Bantuan & Perhatian Guru.Bagi yang ingin mencuba adalah atas tanggungjawab sendiri.

No comments: